Aanmelding

Via het emailadres info@psychologiepraktijkbindels.nl kun je je aanmelden. Belangrijk om in de email je telefoonnummer te vermelden, dan word je zo spoedig mogelijk gebeld. Gedurende dit telefoongesprek (pré-intake) zal ik een aantal vragen stellen zoals de aard van de aanmelding, klachten en hulpvraag en plannen we een eerste en tweede intakegesprek in. Voor het eerste gesprek is een verwijsbrief van je huisarts noodzakelijk indien je de factuur wil declareren bij de zorgverzekeraar.

Verwijsbrief

Om in aanmerking te komen voor vergoede zorg heb je dus altijd een verwijsbrief van de huisarts nodig en moeten je klachten passen bij een bepaalde psychologische diagnose (DSM-5- classificatie). Sommige klachten zoals bijvoorbeeld burn out en levensfase problematiek staan niet in de DSM-5 en worden daarom niet vergoed door de zorgverzekeraar. Indien je voor vergoeding van je zorgverzekeraar in aanmerking wilt komen, mag de verwijsbrief niet ouder zijn dan 6 maanden en moet de AGB code van de huisarts vermeld staan. Onder het kopje ‘Tarief en Vergoeding’ staat meer informatie hierover.

Intake

In de intake fase maken we kennis en wordt een probleemanalyse gemaakt, de coping en overlevingsstrategieën worden in kaart gebracht alsmede jouw krachten en kwaliteiten. Ook kan worden gevraagd om additionele vragenlijsten in te vullen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van het probleem. Als er een vermoeden is dat je ergens anders meer geschikte hulp kunt krijgen, zal dit met je worden besproken. Tevens geeft de intake fase jou de kans om te ervaren of de therapeut en de praktijk bij jou aansluiten. Gedurende het tweede intake gesprek worden persoonlijke doelen bepaald. Aan de hand van de probleemanalyse en de persoonlijke doelen wordt een concreet behandelplan opgesteld.

Behandeling

Na de intake gaan we samen aan de slag richting het behalen van jouw persoonlijke doelen. Tussentijds toetsen we of we op de goede weg zijn en/of ons plan bij moeten stellen.  De kwaliteit van de zorg wordt gemeten aan de hand van cliënttevredenheid en het behalen van persoonlijke doelen.